Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Co na odporność u dziecka? Poznaj 5 naturalnych sposobów!

Zmorą spędzającą sen z powiek wszystkich rodziców są nawracające infekcje u ich pociech. W okresie jesienno-zimowym dzieciaki są szczególnie narażone na wszelkiej maści choroby. Zmieniający się klimat, przegrzane pomieszczenia, smog, a do tego kiepska dieta i przemęczenie to idealny przepis na długie tygodnie w domu. Podpowiadamy, co na odporność u dziecka można podawać, aby ją wzmocnić.

1. Witaminy D i C

Witamina D to jedna z ważniejszych witamin w organizmie dużego i małego człowieka. Nazywana została „witaminą słońca”, ponieważ syntezowana jest pod wpływem jego promieni. W naszej strefie klimatycznej, gdzie słońce pojawia się jedynie w okresie letnim, warto pamiętać o jej suplementacji w pozostałych miesiącach roku. Przy jej niedoborach organizm gorzej sobie radzi z infekcjami. Dzieci są apatyczne, nie mają siły. Jej najbogatszym źródłem są przede wszystkim ryby morskie.

Witamina C natomiast poza dobroczynnym wpływem na odporność działa również przeciwzapalnie oraz wzmacnia naczynia krwionośne. Organizm ludzki nie umie jej sam wytwarzać, więc konieczna jest dieta bogata w tę witaminę. Naturalnym jej źródłem są warzywa i owoce. Najwięcej można jej spotkać w papryce, brokułach, szpinaku i czarnej porzeczce.

2. Miód i inne dary pszczół

Zastanawiasz się, co na odporność u dziecka zacząć podawać? Koniecznie pamiętaj o miodzie, pyłku pszczelim lub pierzdze. Są to całkowicie naturalne produkty, bogate w witaminy, mikroelementy, biopierwiastki oraz szereg innych substancji. Wszystkie produkty pszczele pobudzają działanie układu odpornościowego i pomagają w zwalczaniu infekcji. Miód ma dodatkowo pyszny, słodki smak i może stanowić zamiennik białego cukru.

3. Cebula, czosnek i imbir

Czosnek i cebula to prosta domowa odpowiedź, co na odporność u dziecka się sprawdzi. Od lat stosowane w celach stymulacji odporności. Działają przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie. Na kaszel niezastąpionym środkiem jest syrop z cebuli i miodu. Na wzmocnienie odporności natomiast syrop z czosnku, cytryny i miodu. Warto pamiętać też o imbirze, który ma właściwości rozgrzewające.

4. Świeże powietrze

Dla małego organizmu nie ma złej pogody. Wystarczy odpowiednie ubranie. Codzienne spacery, niezależnie od pogody na zewnątrz doskonale hartują i podnoszą odporność. Zabawy na świeżym powietrzu powinny odbywać się w miejscach mało zanieczyszczonych, w lesie lub parku.

5. Co na odporność u dziecka jeszcze?

Metoda znana już w starożytności i stosowana przez nasze babcie. Zapomniane, wracają do łask. Mowa o bańkach. Dla dzieci lepsze oczywiście te bezogniowe. To rewelacyjny wynalazek wzmacniający odporność oraz mobilizujący organizm do walki z infekcją. Doskonałe dla dużych i małych.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 575 219 555
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl