Co to jest i jak brać probiotyk, żeby wesprzeć funkcjonowanie organizmu?

Probiotyki to bardzo popularne suplementy diety, polecane niejednokrotnie jako osłona jelit przy antybiotykoterapii oraz do ogólnej poprawy działania organizmu. Ale czym właściwie są owe probiotyki i jak mogą nam pomóc? Jak je przyjmować, żeby skorzystać dla zdrowia jak najwięcej?

Probiotyk – przydatny w utrzymaniu prawidłowego składu flory bakteryjnej

Prawidłowe trawienie i wchłanianie substancji odżywczych z układu pokarmowego jest zależne od naturalnie tam bytujących drobnoustrojów, przede wszystkim bakterii. Są to organizmy sprzyjające nam, dzięki którym nie moglibyśmy zachować zdrowia i dobrego funkcjonowania organizmu. Jeśli równowaga mikroflory zostanie zaburzona, przepuszczalność jelit może się zmienić i doprowadzić do przykrych konsekwencji. Dlatego też, w każdej sytuacji, w której może do tego dojść, na przykład w trakcie przyjmowania antybiotyków lub choroby, warto brać probiotyk. Jest to preparat zawierający starannie dobrane bakterie, które zasiedlają jelita i pomagają przywrócić stan równowagi.

Probiotyk a prebiotyk – na czym polega różnica?

Na rynku leków i suplementów diety poza probiotykami pojawiają się także prebiotyki. One także mogą wzmocnić mikroflorę jelit, jednak znacząco różnią się składem od probiotyków: zawierają substancje odżywcze, które wspierają rozwój dobrej flory. Innymi słowy: probiotyki to dobre bakterie i inne drobnoustroje, prebiotyki zaś to „pożywienie” dla bakterii jelitowych. Uzupełnienie probiotyków prebiotykami w jednym preparacie daje bardzo dobre rezultaty.

Jak brać probiotyk?

Szczepy bakteryjne oraz reprezentujące niektóre, prozdrowotne szczepy drożdży, są odpowiednio przygotowane, żeby uaktywnić się w jelitach i tam pozostać. Z tego względu każdorazowo należy zapoznać się z zaleceniami producenta preparatu i przyjmować go ściśle według nich. Dla przykładu, Narine Narum+ Mumio należy brać mniej więcej na pół godziny przed posiłkiem. Większość probiotyków przyjmowanych osłonowo należy brać w odstępie kilku godzin od przyjmowania kolejnych dawek antybiotyków. Warto też brać probiotyk przez przynajmniej kilka dni dłużej.

Równie ważne jak zachowanie odpowiedniego dawkowania jest przechowywanie probiotyków. Szczepy zachowają założoną aktywność, gdy będą chronione przed szkodliwymi dla nich czynnikami. Wiele suplementów diety i leków z probiotykami powinny być przechowywane w lodówce bądź w chłodzie i chronione przed wilgocią oraz bezpośrednim działaniem słońca.

więcej więcej
Waluty
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl