Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Jak obniżyć trójglicerydy? Poznaj skuteczne metody!

Trójglicerydy są istotnym elementem tkanki tłuszczowej. Gdy ich poziom jest odpowiedni, cały organizm właściwie funkcjonuje. Kiedy jednak jest ich za dużo, mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia. Co zatem można zrobić, kiedy ich poziom niebezpiecznie wzrasta? Jak obniżyć trójglicerydy? Jakie sposoby powinny okazać się skuteczne? Tego dowiesz się, czytając nasz dzisiejszy artykuł. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat.

Trójglicerydy – co to takiego?

Trójglicerydy znajdują się w tkance tłuszczowej człowieka. Należą one do grupy tłuszczów prostych i złożonych. Pełnią w organizmie ważną rolę. Wykorzystywane są jako budulec tkanki tłuszczowej oraz źródło energii. W pewnej części produkowane są przez wątrobę z kwasów tłuszczowych i węglowodanów. W większości jednak dostarczane są wraz z pożywieniem.

Kiedy trójglicerydy przedostają się z jelita do krwi, przenoszone są do mięśni. Tam przetwarzane są na energię. Gdy dostarczasz swojemu organizmowi zbyt dużo kalorii, nadmiar trójglicerydów magazynowany jest w tkance tłuszczowej. Takie zapasy są niebezpieczne dla naszego zdrowia. Jak zatem obniżyć poziom trójglicerydów? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Jakie są objawy podwyższonych trójglicerydów?

Podwyższony poziom trójglicerydów nie daje żadnych objawów. Najczęściej wykryć go możesz podczas wykonywania kontrolnych badań krwi. Nieprawidłowy wynik badania może być niemałym zaskoczeniem. Warto jednak ich poziom badać okresowo. Osoby po 20. roku życia, które nie są zagrożone ryzykiem rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, powinny robić to co 5 lat. Osoby obarczone takim ryzykiem powinny badać je częściej.

Częstszy lipidogram, czyli badanie parametrów, takich jak cholesterol czy trójglicerydy, powinni wykonywać także mężczyźni po 45., a kobiety po 55. roku życia. Badanie to powinny wykonywać przede wszystkim osoby z cukrzycą i zapaleniem trzustki. Jest zalecane również osobom otyłym, kobietom w ciąży oraz tym, które przyjmują leki antykoncepcyjne.

Jak obniżyć trójglicerydy?

Kiedy już wiesz, że ich wysoki poziom jest niebezpieczny dla organizmu, być może zastanawiasz się, jak obniżyć trójglicerydy w organizmie. Zazwyczaj wystarczy wprowadzenie zmian w dwóch obszarach, takich jak dieta oraz aktywność fizyczna.

Zbilansowana dieta

W przypadku podwyższonego poziomu trójglicerydów warto zmienić swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe. Zalecane produkty, na podstawie których ułożysz swój jadłospis to:

– oleje roślinne (oliwa z oliwek, olej rzepakowy),

– pieczywo i makarony pełnoziarniste,

– mięso z kurczaka, indyka; chuda wołowina i wieprzowina,

– chude mleko i jego przetwory, maślanka, jogurt naturalny,

– ryby morskie: dorsz, śledź, tuńczyk, makrela,

– groszek, fasola, ciecierzyca,

– warzywa.

Ważny jest także sposób przygotowywania posiłków. Powinny być one gotowane, ewentualnie pieczone. Potrawy smażone są w tym przypadku zakazane. Należy pamiętać też o właściwym nawodnieniu organizmu oraz o unikaniu alkoholu.

Aktywność fizyczna

Odpowiednia dawka wysiłku zapobiega odkładaniu się trójglicerydów w tkance tłuszczowej. Dzięki temu nie zalegają one w naczyniach krwionośnych. Codzienna, 30-minutowa aktywność fizyczna może skutecznie obniżyć ryzyko chorób. Aktywność ta może obejmować spacery, jazdę na rowerze czy pływanie. Sport wyczynowy jest zalecany wyłącznie osobom wydolnym i sprawnym fizycznie.

Leki i zioła – czy są skuteczne na podwyższone trójglicerydy?

Osoby szukające odpowiedzi na pytanie o to, jak obniżyć trójglicerydy, dość często sięgają po zioła. Nic w tym dziwnego, gdyż jest to naturalny i bezpieczny sposób na walkę z wieloma dolegliwościami. Zioło, które może być pomocne w obniżeniu poziomu trójglicerydów, to ostropest. Jego spożywanie zalecane jest również w przypadku podwyższonego cholesterolu. Ostropest reguluje pracę wątroby i poprawia jej ogólne funkcjonowanie.

Kolejnym znanym, naturalnym produktem jest karczoch. Obniża on poziom cholesterolu oraz trójglicerydów. Jest częstym składnikiem suplementów diety stworzonych z myślą o wspieraniu pracy wątroby. Znajdziesz je w naszym sklepie. Inne znane naturalne środki to len, fermentowany ryż czerwony i imbir.

Warto robić okresowe badania i sprawdzać poziom trójglicerydów. Tylko w ten sposób możemy dowiedzieć się o ich podwyższeniu i uchronić przed jego niebezpiecznymi konsekwencjami. Dobrze także posiadać wiedzę dotyczącą tego, jak obniżyć trójglicerydy. Dieta, aktywność fizyczna oraz regularne spożywanie ziół – te kluczowe elementy mogą zagwarantować Ci zdrowie.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 575 219 555
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl