Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Zobacz, jakie witaminy są polecane na osłabienie organizmu!

Masz wrażenie, że żyjesz w nieustannym biegu, a stres towarzyszy Ci na każdym kroku? Nadmiar obowiązków sprawia, że brakuje Ci czasu na sen, sport, relaks, a także na zdrowe jedzenie? Z pewnością odczuwasz więc takie skutki jak brak sił, energii oraz zmniejszenie koncentracji. Szukasz sposobu na to, aby poczuć się lepiej? Z naszego dzisiejszego artykułu dowiesz się, jakie witaminy warto brać na osłabienie organizmu i poprawę jego kondycji.

O czym może świadczyć osłabienie organizmu?

Osłabieniem organizmu, według fachowej terminologii medycznej, nazywamy utratę siły mięśniowej. Stan ten może dotknąć każdego i jeżeli nie trwa zbyt długo, nie jest niczym niebezpiecznym. Zmęczenie, senność oraz gorsze samopoczucie to symptomy charakterystyczne dla osłabienia – zazwyczaj mijają wtedy, gdy po prostu odpoczniesz. Gorzej, gdy przejdą w stan przewlekły, np. w zespół chronicznego zmęczenia.

Osłabienie to sygnał, że należy zadbać o swoje zdrowie, aktywność fizyczną, sen oraz dietę. Może to być także objaw jednej z chorób – dlatego nie należy lekceważyć takiego stanu. Jak najszybciej rozpoznaj źródło problemu i podejmij odpowiednie działania, aby go zwalczyć. Jednym ze skutecznych sposobów jest włączenie do diety produktów bogatych w ważne składniki mineralne. Zastanawiasz się, jakie witaminy sprawdzą się przy osłabieniu organizmu? Tego dowiesz się z dalszej części naszego artykułu!

Jakie witaminy brać na osłabienie organizmu?

Jednym z czynników prowadzących do osłabienia organizmu jest niezdrowa dieta. Nic w tym dziwnego, gdyż życie w pośpiechu sprawia, że mało czasu poświęcasz na to, by przyjrzeć się temu, co jesz. To z kolei prowadzi do deficytów ważnych składników mineralnych oraz witamin, co skutkuje złym samopoczuciem.

Witamina C

Witamina C to jedna z podstawowych witamin antyoksydacyjnych, których celem jest ochrona Twojego organizmu przed wolnymi rodnikami tlenowymi. Jej działanie na organizm jest wszechstronne. Przede wszystkim wspomaga pracę układu nerwowego i odpornościowego, dlatego jej zażywanie jest polecane szczególnie przy przeziębieniach i infekcjach. Witamina C odgrywa ważną rolę w produkcji kolagenu, który ma wpływ na kształtowanie się kości, skóry czy zębów. Prawidłowy jej poziom zmniejsza uczucie znużenia i zmęczenia. Naturalnym źródłem witaminy C jest czarna porzeczka, kiwi czy acerola. Możesz także sięgnąć po witaminę C w kapsułkach, kroplach lub tabletkach – szeroki ich wybór znajdziesz w ofercie naszego sklepu.

Witaminy z grupy B

Witaminy z tej grupy stanowią obszerną grupę substancji, które mają wpływ na funkcjonowanie całego Twojego organizmu. Zaliczamy do nich:

- witaminę B1 – tiaminę,

- witaminę B2 – ryboflawinę,

- witaminę B6,

- witaminę B12,

- witaminę H – biotynę,

- witaminę PP – niacynę,

- kwas pantotenowy,

- kwas foliowy.

W zmniejszeniu uczucia zmęczenia pomocne są witaminy B1, B2, B6, B12 i kwas foliowy. W przypadku niedoboru tiaminy, czyli witaminy B1 wystąpić mogą takie objawy jak: drażliwość, osłabienie, zmęczenie, spadek koncentracji czy pogorszenie nastroju. Największe jej ilości występują w wieprzowinie, produktach pełnoziarnistych, orzechach, a także w nasionach roślin strączkowych. Jeżeli więc zauważysz u siebie symptomy świadczące o jej deficytach, koniecznie włącz do swojego codziennego menu wymienione wyżej produkty.

Witamina B12, zwana także kobalaminą, niezbędna jest do prawidłowej pracy układu pokarmowego i nerwowego. Uczestniczy także w tworzeniu czerwonych krwinek. Jej niedobory zaobserwujesz pod postacią chronicznego zmęczenia, spadku odporności czy też problemów z koncentracją lub pamięcią. Pamiętaj zatem o tym, aby dostarczać swojemu organizmowi odpowiednią ilość wszystkich witamin z grupy B.

Żelazo

Żelazo jest jednym z tych składników odżywczych, które musisz dostarczyć do swojego organizmu wraz z pożywieniem. Jego podstawową funkcją jest transport tlenu do poszczególnych narządów ciała. Stanowi składnik ważnych białek, takich jak hemoglobina oraz mioglobiny. Żelazo zmniejsza uczucie zmęczenia – dzieje się tak, gdyż ma wpływ na odpowiednie natlenienie tkanek. Składnikiem, który wspomaga wchłanianie żelaza, jest witamina C. Pamiętaj zatem, żeby łączyć ze sobą te dwa elementy. Żelazo występuje przede wszystkim w produktach zwierzęcych takich jak wątroba lub nerki. Znajdziesz je także w owocach czarnej porzeczki oraz w burakach.

Magnez

Niedobór magnezu powoduje osłabienie, apatię, obniżenie odporności oraz zmęczenie. Jeśli więc odczuwasz te niepokojące objawy, przyczyny tego stanu rzeczy możesz doszukiwać się w deficycie tego pierwiastka. Większe zapotrzebowanie na ten składnik mają osoby, którym każdego dnia towarzyszy stres. Wchłanianie magnezu ograniczane jest przez alkohol, kofeinę, herbatę, a nawet przez nadmierną aktywność fizyczną. Jeżeli należysz do grupy ryzyka, włącz do swojego menu otręby, kakao, suche nasiona roślin strączkowych oraz orzechy. Wskazane jest także spożywanie bananów, gujawy czy marakui. Możesz także sięgnąć po magnez w postaci suplementów diety, które są dostępne w ofercie naszego sklepu pod kilkoma postaciami. Znajdziesz tu preparaty jedno- i wieloskładnikowe zawierające wszystko, co niezbędne dla Twojego organizmu!

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 575 219 555
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl